Prečítajte si
Ľudmila Weissová-Bistáková: Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom
Podtitulom tejto útlej knižky je Príručka pre učiteľov 1. - 4. ročníka ZŠ a toto označenie napĺňa doslovne. Kratučký úvod, v ktorom autorka vysvetľuje prečo sa rozhodla pre slovné hodnotenie, obsahuje aj základné informácie o fungovaní mozgu a o výhodách slovného hodnotenia. Potom nasleduje návod na to ako postupovať pri tvorbe slovného hodnotenia. Čo je však najdôležitejšou a najužitočnejšou časťou, sú štylistické pomôcky (rovnocenné vyjadrenia aj vyjadrenia opisujúce odstupňovaný výkon), ktoré učiteľovi pomôžu vytvoriť slovné hodnotenie správne a pomerne rýchlo.
Marek Herman, Jiří Halda: Jsi tam, brácho?
Knižka autorov Marek Herman a Jiří Halda je sympatickou pozvánkou do ich sveta, ktorý sa točí okolo rodiny, malých detí a ich výchovy. Spoznáte príbehy a osudy ľudí, s ktorými sa stretli na svojich prednáškach, dočítate sa, čo je v živote dôležité a na čom skutočne záleží. Je to zaujímavé, poučné a hlavne zábavné čítanie.
Dylan Wiliam, Siobhán Leahy: Zavádění formativního hodnocení
Dylan Wiliam a Siobhán Leahyová popisujú vo svojej obsiahlej publikácii praktické techniky, pomocou ktorých budete môcť zdieľať ciele učenia vašim žiakom, organizovať efektívne triedne diskusie, poskytovať spätnú väzbu, ktorá podporuje učenie a aktivizovať vašich žiakov. Množstvo námetov na činnosti v triede a v škole.
Petr Ludvig: Konec prokrastinace
Poznáte ten pocit, keď sa vám nechce začať riešiť problém? Že odkladáte veci, ktoré naozaj potrebujete a chcete urobiť? Snažíte sa sami sebe prikázať, ale nepočúvate sa? V knihe Petra Ludviga sa dozviete veľa zaujímavých faktov o motivácii, o tom ako sa zbaviť zlých návykov a osvojiť si návyky nové, ako si organizovať deň. Dozviete sa, čo je rozhodovacia paralýza, hedonická adaptácia, ako dosiahnuť stav joy a veľa ďalších zaujímavých a užitočných rád.